Igår gick Femma och jag en liten specialrunda – inte någon av alla de utmärkta leder som finns i Delsjöområdet – med ”lokal guide”, och det var en riktigt fin runda, helt i min smak, där vi passerade tre olika små sjöar – perfekt för Femma att svalka sig i i värmen. Folk badade också, på flera ställen.

Vi kom till en fin, brant trappa och jag fick höra att detta var ”den lilla trappan” – det fanns en mycket längre, minst lika brant trappa. Den kom vi till senare och även om den inte riktigt ingick i vår runda, så var jag självklart tvungen att gå i den också: hela vägen ner, för att sedan få gå hela vägen upp igen. Men i den långa trappan glömde jag tydligen att ta en bild – undrar varför…

När vi kom till rastplatsen ”Gött läge” uppe på Getryggen – fick det bli en lång paus med den här utsikten:

Avslutade en trevlig halv-dag med (sen) lunch på Brödfabriken i Jonsered, det var både premiär och på tiden att jag tog mig dit, så länge som jag varit nyfiken på det stället. Nu låg det perfekt på vägen hem från den trevliga promenaden, och det blev en minst lika trevlig lunch också. Deras lax-i-focaccia-macka var alldeles ljuvligt god, liksom mjukglassen och kaffet med mjölk från Kåhögs gård. Bullarna såg också goda ut, men dem har jag inte smakat än – köpte med mig några hem.


































